2019-1-HU01-KA102-060815
Erasmus+ mobilitási projekt ( 2015-1-HU01-KA102-013453 )
A Magyar Gyula Kertészeti Szakképző Iskola immár közel 20 éve vesz részt Comenius és Leonardo da Vinci mobilitási projektekben.
A jelenlegi pályázat célja, hogy diákjaink a már megszerzett ismereteiket a mindennapi életben, termelő üzemben megtanulják alkalmazni, új, korszerű ismeretekre tegyenek szert, bepillantást nyerjenek a fogadó országok kertészeti oktatásába, bővítsék nyelvtudásukat.
A parképítő és -fenntartó technikus és dísznövénykertész képzésben részt vevő tanulók a mindennapi szakmai gyakorlat során tanulmányozzák a fogadó országok parkjaiban kialakított kerti utak burkolatait, azok elrendezését, a virágágyak és a viziarchitektúrák kialakítását, az ezekhez kapcsolódó és ezekkel szorosan szín- és formavilágában összhangban lévő berendezési tárgyak és növények alkalmazását és felhasználási módját. A diákok a program során megismerik, hogy a park funkciója szempontjából hogyan alakítják ki a színek és formák összhangját, hogyan jelenik meg a kerti kompozíció egészében az arány, a lépték, a szimmetria. A parkok esztétikai tanulmányozása mellett a diákok megismerik a kiültetett növények előállításának módját, termesztőüzemekben, vagy tanüzemekben vesznek részt szakmai gyakorlaton, ahol megtanulják ezen növények nevelési, ápolási munkáit, bővítik növényismeretüket.
A program másik célja, hogy a virágkötészeti képzésben részt vevő tanulók megismerjék a virágüzleti szakmai gyakorlatok során a fogadó ország virágkötészeti sajátosságait, hagyományait különös tekintettel arra, hogyan jelenik meg a funkció és esztétika egysége a színekben, a színelosztásban. A mindennapi gyakorlatuk során megtanulnak idegen nyelven is kommunikálni a vásárlókkal, a helyi igényeknek megfelelő virágkötészeti készítményeket ( csokrokat, virágtálakat, összeültetéseket ) előállítani.
A résztvevők összlétszáma 53 fő, akik a dísznövénykertész, virágkötő, parképítő képzésben vesznek részt. Életkor szerinti megoszlásuk: 16-22 év. Az 53 főből legalább 1*6 fő speciális nevelési igényű, hátrányos helyzetű, enyhe értelmi fogyatékos diák.
A tanulók a küldő intézményben a kiválasztást követően nyelvi, szakmai, lelki és kulturális felkészítésben vesznek részt. A felkészítés részeként közreműködnek a fogadó intézmény diákjainak magyarországi programjainak szervezésében és lebonyolításában. Ily módon diákjaink már külföldi tartózkodásukat megelőzően is személyes kapcsolatokat alakíthatnak ki a fogadó intézmény diákjaival.
A szakmai gyakorlat alatt előre elkészített és egyeztetett munkaprogramokon vesznek részt a diákok, a kinti és a hazai koordinátor nyomon követésével. A megszerzett tapasztalatokból hazaérkezést követően képekkel kiegészített beszámolót készítenek és előadást tartanak diáktársaiknak és tanáraiknak. A beszámolók felkerülnek az iskola, a Makeszisz (Magyar Kertészeti Szakképző Intézmények Szövetsége) és a Magyar Díszkertészek Szövetsége honlapjára is.
Rövid távon a résztvevők a magyar oktatásban is jól tudják hasznosítani a külföldi tapasztalatokat, elméleti és gyakorlati tudásuk azonnali új ismeretekkel gyarapodik, a beszámoló elkészítése pedig mind szakmai, mind nyelvi és informatikai kompetenciájukat jelentős mértékben emeli. A nyelvtudás, valamint szakmai tapasztalataik bővülésének már a záróvizsgáikon is komoly hasznát veszik.
Hosszú távon pedig a szakmai szocializáció egyik legfontosabb eleme, egy külföldön eltöltött több hetes gyakorlat, ahol megismerkedik a diák korszerű technikákkal, technológiákkal és növényszortimentekkel, munkamorállal és egy élő idegen nyelvvel. A nyugat-európai munkamorál megismerése kifejezetten hasznos, mind az egyénnek, mind a társadalomnak. Fontos hosszú távú hatás még, hogy az Europass igazolvány segítségével könnyebb munkaerőpiaci elhelyezkedés, mind Magyarországon, vagy akár az Unióban is.
Beszámolók
EAFA, Olaszország - 4 hetes szakmai gyakorlat 2015
- Gregus Kitti-Széplaki Viktória
Die Garten Tulln, Ausztria - 3 hetes szakmai gyakorlat 2015
Csanálosiné Simon Eszter kísérőtanár
Soós Andrea
- Tóth Zoltán és Tóth Krisztián
Die Garten Tulln, Ausztria - 3 hetes szakmai gyakorlat 2016
Csanálosiné Simon Eszter kísérőtanár:
Tulln-i gyakorlat Keresztesi Eszter.ppsx (106651483)
Tulln beszámoló Bodzás Éva.ppsx (13398334)
Svédországi szakmai gyakorlat, 2016
Hasznosi Zsuzsanna, kísérőtanár
beszámoló Hasznosi Zsuzsanna.docx (2488642)
Bogár Tímea 11.vk svédországi napló.pdf (3524279)
Svédország beszámoló Gáspár Nóra.pdf (1453985)
Svédországi beszámoló Lilla.pdf (1416141)
Kármán Viktor beszámoló.pdf (151743)
Beszámoló Csapucha János.pdf (81187)
Gazsi Zoltán.pdf (103160)
Olaszországi szakmai gyakorlat, 2016
2016-Olaszországi-napló Józsa Noémi.pdf (2138744)
Réka-olasz beszámoló.pdf (1601907)
Franciaországi szakmai gyakorlat, 2017
Kováts Levente
Franciaországi beszámoló Levi.pdf (223805)
Lázár Piroska
Franciaország gyakorlat beszámoló - Piroska jav.pdf (140134)
Franciaországi szakmai gyakorlati napló Mellár Dániel.ppsx (62166372)
- Kőrösi Zsolt
- Perián Gergő
párizs - Óvári javított.pdf (203060)
Francia napló - Bert Dániel.ppsx (15390969)
- Szikszai Vivien
- Hegedűs Balázs
- Pusztai Szabolcs
- Bánfi Ernő
- Antal Benjamin
Finnországi szakmai gyakorlat, 2017
Finnországi beszámoló Süveges Tibor 2017 05.pdf (2454642)
Svédországi szakmai gyakorlat, 2016
Mózes Bálint, kísérőtanár
Hvilan 217 Beszamolo.pdf (566790)
Svédország Dányi Viktória javított.pdf (1064365)
Svédország Németh Gwendolin javított.pdf (9517143)
Svédország Schreiber Klára javított.pdf (1733682)